Goddess Athena ΤΟ ΧΡΥΣΕΛΕΦΑΝΤΙΝΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΑΘΗΝΑΣ ΠΑΡΘΕΝΟΥ
Goddess Athena ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟ ΧΡΥΣΕΛΕΦΑΝΤΙΝΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΑΘΗΝΑΣ ΠΑΡΘΕΝΟΥ ΠΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΣΕ ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΜΕ ΟΡΑΜΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ Ο ΦΕΙΔΙΑΣ
ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟ ΧΡΥΣΕΛΕΦΑΝΤΙΝΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΑΘΗΝΑΣ ΠΑΡΘΕΝΟΥ ΠΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΣΕ ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΜΕ ΟΡΑΜΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ Ο ΦΕΙΔΙΑΣ ΚΑΡΠΟΦΟΡΗΣΕ ΞΕΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΜΕ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΗΚΟ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΥΡΑ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΣΥΜΒΟΛΙΖΟΝΤΑΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΘΕΝΟ ΘΕΑ ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ ΑΙΩΝΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΣΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΧΟΥΣ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΗΓΕΤΙΚΗΣ ΘΕΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΚΡΑΤΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ GREEK BILL με την βοήθεια των ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΕΩΝ ΞΑΝΑΡΧΕΤΑΙ μέσα από το ΦΩΣ της ΣΠΙΘΑΣ του ΣΠΙΘΟΒΟΛΟΥ ΤΡΙΠΟΔΑ του ΟΡΑΜΑΤΙΣΜΟΥ ο οποίος ΔΙΑΣΧΙΖΟΝΤΑΣ τα ΚΡΥΦΑ ΙΕΡΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ του ΙΕΡΟΥ ΒΡΑΧΟΥ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ και φτάνοντας μέσα στο ΣΗΚΟ του ΝΑΟΥ του ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ σας παρουσιάζει την ΝΕΑ ΚΑΛΛΟ-ΦΩΤΟΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ μου
Ο ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ μας ΑΝΑΦΕΡΕΙ τα λεγόμενα
Τὸ δὲ ἄγαλμα τῆς Ἀθηνᾶς ὀρθόν ἐστιν ἐν χιτῶνι ποδήρει καί οἱ κατὰ τὸ στέρνον ἡ κεφαλὴ Μεδούσης ἐλέφαντός ἐστιν ἐμπεποιημένη· καὶ Νίκην τε ὅσον τεσσάρων πηχῶν, ἐν δὲ τῇ χειρί δόρυ ἔχει, καί οἱ πρὸς τοῖς ποσὶν ἀσπίς τε κεῖται καὶ πλησίον τοῦ δόρατος δράκων ἐστίν· εἴη δ᾽ ἂν Ἐριχθόνιος οὗτος ὁ δράκων. ἔστι δὲ τῷ βάθρῳ τοῦ ἀγάλματος ἐπειργασμένη Πανδώρας γένεσις. πεποίηται δὲ Ἡσιόδῳ τε καὶ ἄλλοις ὡς ἡ Πανδώρα γένοιτο αὕτη γυνὴ πρώτη· πρὶν δὲ ἢ γενέσθαι Πανδώραν οὐκ ἦν πω γυναικῶν γένος. ἐνταῦθα εἰκόνα ἰδὼν οἶδα Ἀδριανοῦ βασιλέως μόνου, καὶ κατὰ τὴν ἔσοδον Ἰφικράτους ἀποδειξαμένου πολλά τε καὶ θαυμαστὰ ἔργα.
Και συνεχίζω την περιγραφή η θεά παριστάνεται σε όρθια στάση, στραμμένη προς την ανατολική θύρα του Παρθενώνος, φορώντας δωρικό πέπλο με μακρύ απόπτυγμα ζωσμένο με φίδι. Το στήθος της καλύπτει η αιγίδα με το γοργόνειο, όπου συναντάμε και πάλι φίδια. Το κράνος της έχει τριπλό λοφίο, του οποίου το μεσαίο τμήμα απολήγει σε Σφίγγα και στα δύο πλαϊνά σε μορφές φτερωτών αλόγων (πήγασοι). Στο δεξιό της χέρι, που στηριζόταν είτε στο ιερό της φίδι είτε σε κίονα, κρατάει φτερωτή Νίκη. Με το αριστερό της κρατά δόρυ και στηρίζει την άντυγα της ασπίδας της, που φέρει ως επίσημα γοργόνειο ενώ φίδι, ο Εριχθόνιος, περιελίσσεται στο εσωτερικό τμήμα της.
Το εσωτερικό της ασπίδας διακοσμούσε ανάγλυφη ή ζωγραφική (πάνω σε δέρμα) παράσταση Γιγαντομαχίας (σύγκρουση θεών και Γιγάντων), στο δέ εξωτερικό της απεικονιζόταν επίσης σε ανάγλυφο Αμαζονομαχία (αγώνας των Αθηναίων εναντίον των Αμαζόνων). Σύμφωνα με την παράδοση, το άγαλμα πατούσε σε μνημειακή βάση ύψους 1,20μ., την οποία κοσμούσε περιμετρικά ανάγλυφη απεικόνιση του μύθου της γέννησης της Πανδώρας. Τέλος, τα τυρρηνικά σανδάλια της θεάς έφεραν παράσταση Κενταυρομαχίας (μάχη μεταξύ Λαπίθων και Κενταύρων). Μπροστά από το άγαλμα υπήρχε δεξαμενή νερού για την διατήρηση της υγρασίας του ελεφαντόδοντου Goddess Athena
Το άγαλμα της ΑΘΗΝΑΣ ΠΑΡΘΕΝΟΥ Goddess Athena
Το άγαλμα της ΑΘΗΝΑΣ ΠΑΡΘΕΝΟΥ (440-438 π.χ) αυτό το λατρευτικό άγαλμα που στήθηκε εντός του Παρθενώνος, έργο του περίφημου γλύπτη Φειδίου, είχε ύψος γύρω στα 12 μ. Ο σκελετός του ήταν ένας τεράστιος ξύλινος ιστός μπηγμένος στο έδαφος. Τα γυμνά μέρη του σώματος της θεάς ήταν καμωμένα από ελεφαντόδοντο, το δέ ένδυμά της από χρυσό. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση του αγάλματος, ο Φειδίας κατηγορήθηκε ότι είχε υπεξαιρέσει μέρος του χρυσού που του είχε δοθεί για την κατασκευή του (437 π.Χ.). Στα 295 π.Χ. ο τύραννος Λάχαρης, διορισμένος από τον βασιλέα της Μακεδονίας Κάσσανδρο ως τοποτηρητής της Αθήνας, αφαίρεσε τα χρυσά τμήματα του αγάλματος προκειμένου να «εκπορήση χρημάτων» (δηλ. για την κοπή νομίσματος)· τα τμήματα αυτά αποκαταστάθηκαν σύντομα (πολύ πιθανόν το 290 π.Χ.), αφού χύθηκαν μέσα στα ίδια καλούπια με τα πρωτότυπα.
Το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς Παρθένου
Τον 5ο αι. μ.Χ. η χρυσελεφάντινη Αθηνά μεταφέρθηκε από τους χριστιανούς στην Κωνσταντινούπολη. Έκτοτε χάνονται τα ίχνη της. Φαίνεται ότι βάθρο του αγάλματος δέχτηκε κάποια στιγμή ριζικές επισκευές, κατά πάσα πιθανότητα μετά από μεγάλη πυρκαγιά. Δεν αποκλείεται και το ίδιο το άγαλμα να υπέστη σοβαρές ζημιές ή ακόμη και να καταστράφηκε ολοσχερώς, παραμένει όμως άγνωστο αν – σε περίπτωση που όντως καταστράφηκε το φειδιακό πρωτότυπο – κατασκευάστηκε άλλο προς αντικατάστασή του. Δεδομένου ότι το πρωτότυπο έργο έχει πλέον χαθεί, είμαστε σε θέση να σχηματίσουμε μία εικόνα – έστω και αμυδρή – γι’ αυτό με βάση τα υπάρχοντα αντίγραφα (πρωτίστως αυτό του Βαρβακείου) και τις περιγραφές του Παυσανίου και του Πλινίου
Η χρυσελεφάντινη Αθηνά
Πέρα από τις σπουδαίες καλλιτεχνικές του αρετές, το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς Παρθένου, η οποία παρουσιάζεται πολυδιάστατη και πολυσήμαντη με τα σύμβολα και τις διάφορες λειτουργίες της, συμπυκνώνει κατά τον καλύτερο τρόπο τις αρχές του αθηναϊκού κράτους και τις θέσεις της αθηναϊκής πολιτικής στην πιό λαμπρή και ένδοξη φάση της ιστορίας της πόλης.
Τέλος σάς ευχαριστώ που με ακούσατε καλή σας μέρα και καλή εβδομάδα να έχετε.
<<BILL>> Goddess Athena
Table of Contents
Goddess Athena